سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

دکتر کریم زاده مدیرکل شیلات استان مازندران در جلسه شورای مدیران اکید کرد: با توسعه پرورش ماهی در قفسهای دریایی، نقش موثری در تحقق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه تقویت اقتصاد دریا محور خواهد داشت. .

تاریخ: 16:37:00 1402/09/23 بازدید: 213
دکتر کریم زاده مدیرکل شیلات استان مازندران در جلسه شورای مدیران اکید کرد: با توسعه پرورش ماهی در قفسهای دریایی، نقش موثری  در تحقق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه تقویت اقتصاد دریا محور خواهد داشت. .

به گزارش روابط عمومي شیلات استان مازندران، جلسه شورای هماهنگی مدیران شیلات استان مازندران صبح امروز پنجشنبه ۲۳ آذر ماه ۱۴۰۲ با حضور معاونین ، روسای ادارات ستادی ، شهرستانی و مراکز بازسازی ذخائر آبزیان فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان ، در سالن اجتماعات شهید سپهبد سردار سلیمانی این اداره کل با ریاست دکتر قاسم کریم زاده مدیرکل شیلات استان مازندران در شهرستان بابلسر برگزار شد.

کریم زاده در این نشست تلاش در جهت تحقق دو مقوله مهم تولید و اشتغال در بیانات مقام معظم رهبری درابتدای سال را بسیار ضروری برشمرد و گفت:

درسال جاری براساس ابلاغ دستگاه‌های بالا دستی استان ، برای این اداره کل اشتغال ۱۳۰۰ نفر پیش بینی شده است که با همت و تلاش همکاران شیلات استان و بهره برداران شیلاتی تاکنون برای ۱۳۹۸ نفر ( ۱۰۸٪ ) فرصت شغلی ایجادشده است که ۸٪ فراتر از برنامه تعهدی است .

وی در ادامه به موضوع مهم طرح پرورش ماهی در قفسهای دریایی اشاره داشت و افزود:

با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت و تولید محصولات اقتصاد دریا محور ، توسعه پرورش ماهی در قفسهای دریائی گام مهم و موثری در تحقق منویات مقام معظم رهبری است که براساس برنامه ریزی و پیگیریهای انجام شده ، پیش بینی می شود امسال تعداد قفسهای دریائی در دریا از ۱۵ قفس سال گذشته به چند برابر افزایش یافته که بالطبع افزایش تولید و اشتغال را در پی خواهد داشت.

مدیرکل شیلات مازندران به طرح الگویی پرورش ماهی قزل آلا در قفس‌ها در منابع شالیزاری بعد از کاشت برنج در شهرستان آمل اشاره کرد و اظهار کرد:

با توجه به گزارش اداره شیلات شهرستان جویبار ، طرح پرورش ماهی درقفسها در منابع آبهای داخلی بعد از برداشت برنج در این شهرستان نیز امسال اجرایی خواهد شد که در واقع نوعی بهره برداری دومنظوره از منابع می باشد.

کریم زاده در پایان جلسه از افراد موثر در برگزاری نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان، ماهیگیری، غذاهاي دريايي و صنايع وابسته در تهران ، برگزاری برنامه های هفته پدافند غیر عامل ، گروه های صید ماهیان مولد آزاد در رودخانه ها، و نیز فرزندان همکاران که به سن تکلیف شرعی رسیدند ، با اهدای لوح تقدیر و هدایا تقدیری و تشکر نمود.

 

 

پیوست: دانلود
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار