سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

مدیرکل شیلات مازندران در آئین ماهیدار شدن ۱۲ قفس دریائی توسط تعاونی‌های صیادی پره در شهرستان جویبارتاکید کرد: پیش بینی می‌شود امسال حدود ۱۵ الی ۲۰ قفس دریایی توسط تعاونی‌های صیادی پره استان ماهیدار و در مدار تولید قرارگیرند.

تاریخ: 18:19:56 1402/10/07 بازدید: 179
مدیرکل شیلات مازندران در آئین ماهیدار شدن ۱۲ قفس دریائی توسط تعاونی‌های صیادی پره در شهرستان جویبارتاکید کرد: پیش بینی می‌شود امسال حدود ۱۵ الی ۲۰ قفس دریایی توسط تعاونی‌های صیادی پره استان ماهیدار و در مدار تولید قرارگیرند.

به گزارش روابط عمومی شیلات استان مازندران، صبح امروز پنجشنبه ۷ دی ماه ۱۴۰۲ آئین ماهیدار شدن قفسهای دریایی با مشارکت تشکل‌های صیادی پره استان مازندران باحضور مهندس حسینی معاون وزیر و رئيس سازمان شیلات ایران، دکتر حسینی پور استاندار مازندران ، نمایندگان مردم شهرستان های قائمشهر، سوادکوه، سیمرغ و جویبار در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار شهرستان جویبار و سایر مسئولان در محل شرکت تعاونی صیادی پره شهید قریشی لاریم در شهرستان جویبار برگزار شد.

دراین مراسم دکتر کریم زاده مدیرکل شیلات استان مازندران ضمن تبیین و تشریح ظرفیتها و توانمندی‌های شیلاتی استان گفت:

درسطح استان ۵۴ شرکت تعاونی صیادی پره با جمعیتی بیش از ۴۲۰۰ نفر صیاد از طریق صیدو صیادی امرار معاش می نمایند که تقریبا سالیانه حدود ۳ هزار انواع آبزیان را تولید و بازار عرضه می نمایند که از جنبه های تامین بخش مهمی از پروتئین موردنیاز جامعه، اشتغالزایی و درآمد جایگاه مهمی در شاخص فعالیتهای اقتصادی استان دارند.

وی درادامه ضمن تبیین توفیقاتی که این اداره کل در دولت جهادی، انقلابی و مردمی سیزدهم داشته ، به محدودیت منابع آبی و ارضی در آب‌های داخلی هم اشاره داشت و پرورش ماهی درقفسهای دریایی را فرصت خوبی برای سرمایه گذاری برشمرد و افزود:

 با توجه به ابلاغ برنامه رشد تولید و تاکیدات مقام معظم رهبری در توسعه اقتصاد دریا پایه، توسعه پرورش ماهی درقفسهای دریایی در دستور کار شیلات مازندران قرار گرفته و نظر به تجربیات خوب صیادان زحمت کش پره در دریا و آشنايي آنان با محیط دریا ،  شاهد استقبال بیشتر آنان در پرورش ماهی درقفسهای دریایی هستیم و این اتفاق را امروز همگی شاهدیم .

کریم زاده به مشارکت ۴ شرکت تعاونی صیادی پره استان برای اولين بار در بین استان‌های شمالی در سال گذشته دراین راستا اظهار کرد:

 امروز ۱۲ قفس توسط تشکلهای صیادی پره همزمان با حضور مسئولان ماهیدار می شوند و پیش بینی می شود که حدود ۱۵ الی۲۰ تعاونی صیادی پره در قفسهای دریایی اقدام به پرورش ماهی نمایند که چند برابر سال قبل است .

مدیرکل شیلات استان مازندران، ارائه تسهیلات به موقع ، صیانت و حفاظت از طرح پرورش ماهی درقفسهای دریایی را بسیار مهم برشمرد و تصریح نمود:

اگر تمام شرایط و امکانات فراهم گردد پیش بینی براینست امسال حدود ۴۰ قفس در استان مازندران در مدار تولید قرار گیرند که حدود ۲ هزار تن ماهی تولید و به بازار عرضه شود .

پیوست: دانلود
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار