سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: سه شنبه 18 اردیبهشت 1403

آئین ماهیدار شدن همزمان ۴ قفس دریایی توسط شرکت تعاونی صیادی پره هجرت در شهرستان عباس آباد

تاریخ: 20:34:24 1402/10/23 بازدید: 133
آئین ماهیدار شدن همزمان ۴ قفس دریایی توسط شرکت تعاونی صیادی پره هجرت در شهرستان عباس آباد

به گزارش روابط عمومي شیلات استان مازندران، صبح امروز شنبه ۲۳ دی ماه ۱۴۰۲ ، طی آیینی با حضور دکتر حسن خیریانپور معاون هماهنگی اموراقتصادی وگردشگری استاندار مازندران، دکتر قاسم کریم زاده مدیرکل شیلات استان مازندران، اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد، نوایی رئیس و مدیرعامل اتحادیه تعاونی صیادی پره استان، امام جمعه و دیگر مسؤلان این شهرستان در سلمان شهر شهرستان عباس آباد تعداد ۴ قفس دریایی در داخل دریای خزر توسط شرکت تعاونی صیادی پره هجرت ماهیدار و در مدار تولید آبزیان قرار گرفتند.

دراین مراسم دکتر کریم زاده مدیرکل شیلات مازندران ، ماهیدار شدن قفسهای دریایی با مشارکت تشکل‌های صیادی پره استان را که در چرخه تولید آبزیان قرار گرفتند ، مبین نگرش جدید جامعه صیادی پره نسبت به محیط دریا برشمرد و گفت:

صیادان تعاونی‌های صیادی به این نتیجه رسیدند که استفاده از محیط آبی دریا برای پرورش ماهی می تواند در توانمندسازی جامعه صیادی و افزایش در آمدی آنان بسیار موثر واقع گردد، لذا هر روز شاهد حضور و مشارکت آنان در پرورش ماهی در قفسهای دریایی هستیم که نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته است.

دکتر حسن خیریانپور با اشاره به اهمیت وجود سواحل و بنادر مهم در استان و وجود منابع و ذخایر آبزیان دریایی گفت:

منابع آبزیان دریایی بویژه ماهیان خاویاری از ارزش غذایی و اقتصادی بالایی برخوردار می باشند که مشتقات آن صادرات محور نیز است.

باید پرورش ماهیان خاویاری در استان توسعه یابد و دراین راستا کلیه دستگاه‌های محوری باید کمک کننده و تسهیل کننده سرمایه گذارای شیلاتی باشند.

وی در خصوص توسعه آبزی پروری در استان گفت :

 میزان تولید آبزیان استان از ۹۵ هزار تن سال ۱۴۰۱ به ۱۱۵هزار تن درسال ۱۴۰۲ رسیده و باید به مزرعه ۱۲۸ هزار تن برسد.

وی در ادامه با اشاره به رودخانه های مهم دراستان ، از تلاش و کوشش شیلات استان در احیای مرکز استراتژیک بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آزادماهیان شهید باهنر کلاردشت تکثیر و رهاسازي بچه ماهی آزاد دریای خزر افزود:

باید از اقدامات شیلات استان و تشکل‌ها و بهره برداران شیلاتی در بهره برداری دومنظوره از اراضی کشاورزی بعد از برداشت برنج با پرورش ماهی قزل آلا در استخرهای شالیزاری تقدیر و تشکر کرد که باید این فعالیت‌ها در سطح استان گسترش و تعمیم یابد.

خیریانپور به ظرفیت‌های گلخانه ها در منطقه غرب استان پرداخت و اظهار کرد: اگر این گلخانه ها از روش نوین آکواپونیک ( تلفیق پرورش ماهی و گیاه) استفاده نمایند، می‌توانند از این ظرفیت نهایت بهره برداری اقتصادی را بنمایند که باید توسعه این گونه فعالیت در کارگروه توسعه آبزی پروری مطرح و پیگیری گردد.

معاون استاندار در پایان تصریح نمود: باید از تسهیلات تبصره ۱۸ برای توسعه فعالیت‌های آبزی پروری ازجمله پرورش ماهی در قفسهای دریایی بهره جست  و تمامی دستگاه‌های بخش اقتصادی باید کمک کنند تا در نهضت احیای واحد های راکد، این واحدها در مدار تولید قرار گیرند که در این دولت توانستیم ۲۱۴ واحد راکد را فعال و در مدار تولید قرار دهیم. 

 

 

 

پیوست: دانلود
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار