سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: سه شنبه 18 اردیبهشت 1403

نوایی رئیس و مدیرعامل اتحادیه تعاونی صیادی پره در آئين ماهیدار شدن قفسهای دریایی در شهرستان نوشهر اعلام کرد: نگاه تشکل‌های صیادی پره به دریا ،بهره برداری دومنظوره صید و آبزی پروری است .

تاریخ: 17:27:17 1402/11/01 بازدید: 98
نوایی رئیس و مدیرعامل اتحادیه تعاونی صیادی پره در آئين ماهیدار شدن قفسهای دریایی در شهرستان نوشهر اعلام کرد: نگاه تشکل‌های صیادی پره به دریا ،بهره برداری دومنظوره صید و آبزی پروری است .

به گزارش روابط عمومي شیلات مازندران، صبح امروز یکشنبه اول بهمن ماه ۱۴۰۲ خشایار نوایی رئیس و مدیرعامل اتحادیه تعاونی صیادی پره استان مازندران در آئین ماهیدار شدن همزمان ۶ قفس دریایی در شهرستان نوشهر با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی این شهرستان ، با اعلام مطلب فوق گفت:

در سطح استان مازندران ۵۴ شرکت تعاونی صیادی پره با جمعیتی حدود ۴۲۰۰ نفر از طریق صید ماهی در دریا امرار معاش می نمایند که سالانه حدود ۳ هزار تن انواع ماهیان استخوانی را صید و روانه بازار مصرف می نمایند که در شاخص فعالیت‌های اقتصادی استان از لحاظ تامین بخشی از پروتئین موردنیاز جامعه، اشتغالزایی ودرآمد نقش و جایگاه مهمی برخوردار است .

وی در ادامه به اقدامات مهم شیلات استان مازندران در امر بازسازی ذخائر آبزيان دریائی اشاره داشت و افزود:

شیلات مازندران سالیانه حدود ۱۰۰ میلیون قطعه بچه ماهی را تکثیر و در دریا رهاسازی می نماید و دراین زمینه تشکل‌های صیادی پره همواره در کنار شیلات به عنوان همیار مشارکت دارد که این موضوع صرفه جویی زیادی را برای دولت بهمراه دارد.

نوایی به کاهش منابع و ذخایر آبزیان دریایی در دهه های اخیر و تاثیر آن بر کاهش صید و درآمد جامعه صیادی پرداخت و اظهار کرد:

یکی از راهکارهای مهم افزایش در آمدهای جنبی تشکل‌های صیادی پره ، ورود و سرمایه گذاری آنها در طرح مهم پرورش ماهی درقفسهای دریایی است که دراین راستا حرکت اولیه آنها ورود ۴ شرکت تعاونی صیادی پره درسال گذشته در پرورش ماهی درقفسهای دریایی بود و با توجه به کم هزینه بودن و در آمد خوب ، امسال تعداد آنها چند بداند شده و به حدود ۱۵ قفس رسیده است.

وی نگاه دو منظوره صید و صیادی و نیز آبزی پروری را نگاه نو و جدید جامعه صیادی در بهره برداری از محیط دریا برشمرد و تصریح نمود:

به نظر می‌رسد چنانچه طرح پرورش ماهی درقفسهای دریایی با ارائه تسهیلات به موقع همراه باشد با استقبال گسترده تر در سال‌های آتی روبرو خواهد شد.

پیوست: دانلود
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار