سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

پیام مدیر کل شیلات استان مازندران به مناسبت وفات حضرت زینب(سلام الله علیها)

تاریخ: 07:46:13 1402/11/07 بازدید: 91
پیام مدیر کل شیلات استان مازندران به مناسبت وفات حضرت زینب(سلام الله علیها)

دکتر قاسم کریم زاده مدیرکل شیلات استان مازندران به مناسبت سالروز وفات پیام آور کربلا، حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) پیامی صادر کرد



به گزارش روابط عمومی شیلات مازندران ، متن پیام به این شرح است:


                                                                                       بسم الله الرحمن الرحیم     
هرکس برمصیبت‏ های زینب ‏(سلام الله علیها) بگرید، همانند کسی است که بر برادرانش، حسن و حسین‏ علیهما السلام، گریسته باشد. پیامبراکرم (صلی الله و علیه و آله و سلم)

حضرت زینب کبری (س) برجسته ترین نمونه زنی فداکار و ایثارگر و مسلمانی مبارز و متعهد است که عظمت حضور زنان را در یکی از مهمترین نهضت های تاریخ بشریت به تصویر می کشد. چگونگی مبارزه این بانوی بزرگوار با یزیدیان، پایداری واقعه کربلا را تضمین کرد. خواهر گرامی سرور و سالار شهیدان کربلا حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) که پس از تحمل مصائب فراوان در نهضت عاشورا، با عظمتی خیره‌ کننده در برابر دشمن ایستاد. خطابه تاریخی ایشان، دشمنی را که به ظاهر در میدان جنگ پیروز شده و بر تخت خون تکیه زده بود در کاخ سبز امویان، چنان خوار و زبون ساخت که داغ ننگ ابدی بر پیشانی خاندان بنی امیه جاودانه و صدای حقانیت سپاه اسلام در واقعه کربلا در سطر سطر تاریخ جهان ماندگار شد


آن بانوى بزرگ، داراى قوت قلب، فصاحت زبان، شجاعت، زهد و ورع، عفاف و شهامت فوق العاده بود.

ایشان به خاطر پرورش یافتن در خاندان وحی و آگاهی از قدر و منزلت شهید و شهادت و همچنین جایگاه و ارزش شهادت طلبی، همراه امام حسین(علیه السلام) به کربلا رفت و فرزندان خود را به میدان نبرد فرستاد تا اینکه به شهادت رسیدند.

اینجانب وفات جانسوز حضرت زینب کبری (س)، بانوی صبر و استقامت، پیام آور کربلا، الگوی شکیبایی و تقوا را به جامعه بزرگ شیلاتی و همکاران گرامی تسلیت عرض می نمایم.



           قاسم کریم زاده
مدیرکل شیلات استان مازندران

پیوست: دانلود
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار