سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

باحضور مدیرکل شیلات مازندران صورت پذیرفت : افتتاح پروژه تکثیر و پرورش ۴۰۰ هزار قطعه ای زالوی طبی در شهرستان قائمشهر

تاریخ: 16:34:32 1402/11/17 بازدید: 101
باحضور مدیرکل شیلات مازندران صورت پذیرفت : افتتاح پروژه تکثیر و پرورش ۴۰۰ هزار قطعه ای زالوی طبی در شهرستان قائمشهر

به گزارش روابط عمومي شیلات استان مازندران،  در ششمین روز از دهه مبارک فجر ، صبح امروز سه شنبه ۱۷ بهمن ماه۱۴۰۲ با حضور دکتر قاسم کریم زاده مدیرکل شیلات استان مازندران،  مهندس مولایی فرماندار شهرستان قائمشهر و مهندس احمد علی پور مسئول دفتر مهندس کمال علی پور نماينده مردم شهرستانهای قائمشهر، سوادکوه،  جویبار ، سیمرغ در مجلس شورای اسلامی، نماینده دکتر مرادیان نماينده مردم شهرستانهای قائمشهر، سوادکوه،  جویبار ، سیمرغ در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسؤلان این شهرستان،  پروژه تکثیر و پرورش زالوی طبی در روستای بالا افرا گتی شهرستان قائمشهر با سرمایه گذاری آقای کریم رضایی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

درمراسم افتتاح این پروژه دکتر کریم زاده ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی استان و همچنین شهرستان قائمشهر، دستاوردهای چهار دهه شیلات  استان ، مهمترین توفیقات و دستاوردهای شیلات در دولت انقلابی، جهادی و مردمی سیزدهم را تشریح و تبیین کرد و گفت:
از گذشته‌های دور از زالوی طبی در درمان ، پیشگیری و کنترل بسیاری از بیماری ها و مشکلات پوستی و عروقی استفاده می کردند . البته خواص زالو تنها به بحث زالو درمانی به شیوه مستقیم ختم نمی‌شود ، بلکه بسیاری از صنایع ازجمله صنعت پزشکی و داروسازی بخشی از موفقیت‌های خود را مدیون درمانگری زالوها می‌داند .

مدیرکل شیلات استان مازندران در ادامه با تشکر از آقای رضايي سرمایه گذار این پروژه ظرفیت این پروژه را تولید سالانه ۴۰۰ هزار قطعه زالو اعلام کرد و افزود:
این پروژه در زمینی به مساحت مفید ۶۰۰ مترمربع با استفاده از آب چاه احداث شده که زمینه اشتغالزایی ۸ نفر را بصورت مستقیم فراهم نموده است .

وی حجم سرمایه گذاری انجام شده را ۷/۷ میلیارد تومان اعلام نمود که مبلغ ۳/۶ میلیارد تومان در قالب تسهیلات بانکی و مابقی آورده شخصی بوده است.

کریم زاده در پایان تصریح نمود: درسطح استان درحال حاضر ۲ واحد تکثیر و پرورش زالوی طبی مجوز فعالیت دارند که در صورت فعالیت با ظرفیت کامل این دو واحد ، سالانه ۷۰۰ هزار قطعه زالوی طبی تولید خواهد شد.

پیوست: دانلود
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار