سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: شنبه 8 اردیبهشت 1403

مدیرکل شیلات مازندران در نشست با کارکنان معاونت آبزی پروری تاکید کرد: رشد حدود ۱۱ درصدی تولید آبزیان پرورشی استان مازندران درسال ۱۴۰۲،  حاصل تلاش انقلابی و جهادی تلاشگران عرصه شیلاتی و نظارت کارشناسان شیلاتی است.

تاریخ: 11:24:21 1402/12/16 بازدید: 73
مدیرکل شیلات مازندران در نشست با کارکنان معاونت آبزی پروری تاکید کرد: رشد حدود ۱۱ درصدی تولید آبزیان پرورشی استان مازندران درسال ۱۴۰۲،  حاصل تلاش انقلابی و جهادی تلاشگران عرصه شیلاتی و نظارت کارشناسان شیلاتی است.

به گزارش روابط عمومي شیلات مازندران، با توجه به روزهای پایانی سال ، صبح امروز چهارشنبه ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۲ ، دکتر قاسم کریم زاده مدیرکل شیلات مازندران در جلسه مشترک با کارکنان معاونت آبزی پروری این اداره کل در بابلسر ، آخرین وضعیت تولیدات شیلاتی و اقدامات و فعالیت‌های حوزه کاری این معاونت را مورد بررسی قرار دادند.
دراین جلسه ، گزارشی از پیشرفت امور مربوط به تولید آبزیان و خدمات کارشناسی فنی و نظارتی توسط مهندس هادی عقیلی سرپرست معاونت و نیز کارشناسان حوزه آبزی پروری ، نظرات و پيشنهاداتی در جهت بهبود امور ارائه‌ گردید .
در ادامه دکتر کریم زاده باتشکر از ارائه گزارش جامع و اقدامات و فعالیت‌های این معاونت و تلاش‌های صورت گرفته ، گفت:
با همت جهادی و انقلابی تلاشگران عرصه شیلاتی استان مازندران،  درسال جاري( ۱۴۰۲) ، بیش از ۱۰۵ هزار تن انواع آبزیان پرورشی تولید و به بازار عرضه شد که این میزان تولید ۳ هزار تن فراتر از برنامه تعهدی ابلاغی رشد اقتصادی ۸ درصدی سال جاری  ( ۱۰۲ هزارتن ) بوده است ، ضمن اینکه نسبت به میزان تولید سال قبل رشد ۱۰ هزار تني  ( ۱۱ درصد) داشته است.
وی در ادامه اظهار داشت :
از این میزان تولید ، ۸۵ هزار تن مربوط به بخش ماهیان گرم آبی ، بیش از ۱۸ هزار تن در بخش ماهیان سردآبی و ۲۵۸۲ تن در بخش ماهیان خاویاری بوده است.

کریم زاده با اشاره به اینکه شیلات استان فراتر از برنامه تعهدات ابلاغی رشد ۸ درصدی تولید داشته است، بیان نمود:
مازندران با این تولید ،همچنان در جایگاه برتر تولید آبزیان پرورشی کشور قرار دارد.

مدیرکل در پایان برنامه ۹ بندی ابلاغی مقام معظم رهبری در توسعه اقتصاد دریا محور ،  ترویج روش‌های نوین در بخش آبزی پروری بویژه توسعه پرورش ماهی در قفس‌های دریایی و نیز پرورش ماهی در قفس در منابع آبی شالیزاری( استفاده دومنظوره شیلاتی و زراعی از اراضی کشاورزی ) را مهمترین محور فعالیتی حوزه کاری این معاونت و مورد تاکید معاون محترم وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران و نیز استاندار محترم مازندران برشمرد و بیان داشت :
پیگیری ارائه‌ تسهیلات بانکی به آبزی پروران و سرمایه گذاران شیلاتی در سرلوحه کار شیلات استان قرار دارد و در جهت دستیابی به رشد تولید ، شیلات استان به جد به دنبال معرفی طرحها به مراجع ذی ربط است .

پیوست: دانلود
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار