سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: شنبه 8 اردیبهشت 1403

بازدید مدیرکل شیلات استان مازندران از روند طرح کمک به تکثیر طبیعی از استخرهای تکثیر مناطق مرکزی استان مازندران

تاریخ: 20:38:06 1403/01/07 بازدید: 76
 بازدید مدیرکل شیلات استان مازندران از روند طرح کمک به تکثیر طبیعی از استخرهای تکثیر مناطق مرکزی استان مازندران

به گزارش روابط عمومی شیلات مازندران، قاسم کریم زاده مدیرکل شیلات استان مازندران بمنظور بررسی وضعیت و روند طرح کمک به تکثیر طبیعی درجهت حفظ و بازسازی ذخایر دریای خزر امروز سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ از استخرهای طرح کمک به تکثیر طبیعی مناطق مرکزی استان بازدید بعمل آوردند.


مدیرکل شیلات مازندران در این بازدید گفت:‌ طرح کمک به تکثیر طبیعی ماهیان دریایی یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی و دریا محور است که به منظور بازسازی ذخایر آبزیان دریایی و توسعه پایدار صید وصیادی صورت می‌گیرد و یکی از برنامه‌های توسعه ای شیلات استان است.

قاسم کریم زاده افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده طرح کمک به تکثیرطبیعی در قالب سه محور با مشارکت تشکل‌های صیادی پره استان شامل ساخت استخر در اراضی ۴۵ جایگاه‌های تعاونی‌های صیادی پره، ساخت استخر در مجاورت ۴ رودخانه مهم شیلاتی و اجرای طرح حفاظتی کمک به مهاجرت ماهیان رودکوچ به مناطق بالادست ۹ رودخانه انجام شد.

وی پیش بینی کرد که امسال حدود۳۰ میلیون قطعه بچه ماهی در این راستا تکثیر و در رودخانه‌های مهم شیلاتی و یا بطور مستقیم در دریا رها سازی شوند.

کریم زاده ضمن تشکر ازمشارکت فعال اتحادیه و نیز شرکت‌های تعاونی صیادی پره استان که در کنار شیلات استان در جهت حفظ بازسازی ذخایر آبزیان دریایی تلاش و کوشش می‌ کنند، خاطر نشان کرد : هدف از اجرای طرح کمک به تکثیر طبیعی آبزیان دریائی رودکوچ، ترمیم و افزایش ذخایر آبزیان، تثبیت اشتغال جامعه صیادی، افزایش در آمد و همچنین تامین بخشی از پروتئین‌ مورد نیاز جامعه است.

مدیر کل شیلات مازندران توضیح داد : نتایج زحمات جامعه صیادی در اجرای طرح کمک به تکثیر طبیعی آبزیان در فصل صید جاری ماهیان استخوانی دریای خزر در سبد صیادان با رشد گونه ماهی سفید به ثمر نشست و ما شاهد افزایش سالانه صید این گونه آبزیان دریایی هستیم.

پیوست: دانلود
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار