سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: جمعه 14 اردیبهشت 1403

صالحی رئیس گروه ترویج و آموزش آبزیان شیلات مازندران خبر داد: برگزاری اولین دوره آموزش طبخ آبزیان ویژه سرآشپزها،رستوران دارا ن و مراکز آموزشی و رفاهی در شهرستان نوشهر

تاریخ: 10:07:13 1396/02/11 بازدید: 326
صالحی رئیس گروه ترویج و آموزش آبزیان شیلات مازندران خبر داد: برگزاری اولین دوره آموزش طبخ آبزیان ویژه سرآشپزها،رستوران دارا ن و مراکز آموزشی و رفاهی در شهرستان نوشهر



سید ولی اله صالحی با بیان اینکه تبلیغ و ترویج فرهنگ مصرف آبزیان از سیاست های شیلات استان می باشدافزود:یکی از راهکارهای اجرایی جهت افزایش سرانه مصرف ، آشنایی با روش های متنوع طبخ آبزیان می باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان مازندران ،رئیس گروه ترویج  آموزش آبزیان اداره کل شیلات مازندران با اشاره به اینکه آبزی پروری دراستان مازندران به عنوان یک فعالیت مهم محسوب می گرددخاطر نشان کرد: وجود پتانسیل بالقوه و بالفعل در سطح استان از جمله دریای مازندران و رودخانه ها و آببندان ها و سدها و همچنین سرمایه گذاران بخش خصوصی  و برنامه ریزی شیلات استان در امر بهره برداری بهینه از این پتانسیل ، شیلات استان مازندران را به عنوان قطب تولید آبزیان در کشور مطرح نموده است.

به منظور افزایش سرانه مصرف ماهی در خانوارها ،آموزش طبخ آبزیان برای جامعه هدف از جمله سرآشپزهادر دستور کار قرار گرفت در همین راستا یک دوره آموزشی در شهرستان نوشهر برگزار گردید که با استقبال خوبی مواجه شد.

سید ولی اله صالحی با بیان اینکه کارگاههای آموزشی طبخ آبزیان موجب اطلاع رسانی و آشنایی فراگیران با ظرفیت های آبزی پروری و نیز اهمیت مصرف آبزیان و شیوه های متنوع طبخ ماهی شهروندان و مصرف کنندگان است ،اظهار داشت : یکی از بهترین راهکارها افزایش سرانه مصرف ،آشنایی با روش های متنوع طبخ آبزیان است .

وی ادامه داد: در این راستا با بهره گیری از مدرس مجرب طبخ آبزیان سرکار خانم امجدی ،ضمن بیان فواید و ارزش غذایی ماهی و سایر آبزیان ، پنج روش مختلف طبخ آبزیان شامل سوپ ماهی ، ته چین ماهی ،خمیر برشته ماهی،پیتزا ماهی و کیک ماهی به صورت عملی آموزش داده شد.

رئیس گروه ترویج اداره کل شیلات استان تصریح کرد:دراین دوره آموزشی 35 نفر شرکت کننده داشته و پیش بینی می شودبا تداوم برگزاری این دوره شاهد افزایش سرانه مصرف ماهی در سبد خانوارها باشیم.

پیوست: دانلود
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار