سال 1403: جهش تولید با مشارکت مردم

English امروز: دوشنبه 26 شهریور 1403

پیام تسلیت مدیرکل شیلات استان مازندران به مناسبت شهادت حضرت رسول (ص)

تاریخ: 07:42:31 1403/06/11 بازدید: 36
پیام تسلیت مدیرکل شیلات استان مازندران به مناسبت شهادت حضرت رسول (ص)

دکتر قاسم کریم زاده مدیر کل شیلات استان مازندران با صدور پیامی سالروز رحلت حضرت محمد (ص)، را تسلیت گفت :

به گزارش روابط عمومی شیلات استان مازندران، متن پیام بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
رسول اللّه(ص) : أکیسُ الکیسِینَ مَن حاسَبَ نَفْسَهُ وعَمِلَ لِما بَعدَ المَوتِ.

پیامبر خدا(ص): زیرک ترینِ زیرکان، کسی است که از نفْس خویش حساب بکشد و برای بعد از مرگ کار کند.

تولد حضرت محمد (ص) بنابر بسیاری از روایات در هفدهم ماه ربیع الاول پس از طلوع فجر روز جمعه (570 میلادی) است و در این سال حادثه اصحاب فیل اتفاق افتاد، در میان اهل تسنن نیز این مشهور است که ولادت ایشان در روز دوشنبه دوازدهم ربیع الاول است که این فاصله هفت روزه در در ایران به عنوان هفته وحدت نام گذاری شده است.
پدر پیامبر (ص)، عبدالله فرزند عبدالمطلب و مادرش آمنه دختر وهب و هر دو از قبیله بزرگ قریش بودند.
حضرت محمد(ص) پیش از پیامبری نیز یکتا پرست بود و اغلب برای عبادت و مناجات با خداوند به غار حرا می رفت. در روایات آمده است که اولین نشانه های بعثت پیامبر (ص) به هنگام 40 سالگی او، رؤیاهای صادقه بود، اما آنچه در سیره به عنوان آغاز بعثت مشهور است یکی از شب 27 رجب می باشد که فرشته وحی در غار حرا بر پیامبر (ص) ظاهر شد و از او خواست این آیات را بخواند:

" اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ. خَلَقَ الْإِنْسَانَ مِنْ عَلَقٍ . اقْرَأْ وَرَبُّکَ الْأَکْرَمُ . الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ . عَلَّمَ الْإِنْسَانَ مَا لَمْ یَعْلَمْ " .(سوره علق، آیات 1 تا 5)

یعنی :بخوان به نام پروردگارت که آفرید . او انسان را از خون بسته آفرید. بخوان به نام پروردگارت که گرامی تر و بزرگتر است. خدایی که نوشتن با قلم را به بندگان آموخت. به انسان آموخت آنچه را که نمی دانست.

حضرت محمد (ص) خواندن و نوشتن را فرا نگرفته بود به همین دلیل گفت:من توانایی خواندن ندارم. جبرئیل از او خواست که " لوح " را بخواند. اما همان جواب را شنید؛ در دفعه سوم، محمد ( ص ) احساس کرد می تواند " لوحی " را که در دست جبرئیل است بخواند. این آیات سرآغاز مأموریت سخت و طاقت فرسای او بود.

اینجانب فرارسیدن سالروز رحلت حضرت رسول پیشوای شیعیان جهان، حضرت  محمد  (ص) را به همه شیعیان و دوست داران حریم امامت و ولایت بالاخص خانواده بزرگ شیلات استان مازندران ، تسلیت عرض نموده و از خداوند منان، آرزوی بهره مندی هر چه بیشتر از روایات و احادیث پندآموز آن امام همام که در دوران کوتاه و پر برکت عمر خویش به جای نهادند را دارم.

         قاسم کریم زاده
مدیرکل شیلات استان مازندران

پیوست: دانلود
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار