سال 1403: جهش تولید با مشارکت مردم

English امروز: دوشنبه 26 شهریور 1403

پیام تسلیت مدیرکل شیلات استان مازندران به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی (ع)

تاریخ: 07:48:22 1403/06/11 بازدید: 52
پیام تسلیت مدیرکل شیلات استان مازندران به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی  (ع)

دکتر قاسم کریم زاده مدیر کل شیلات استان مازندران با صدور پیامی سالروز شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام، را تسلیت گفت :

به گزارش روابط عمومی شیلات استان مازندران، متن پیام بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

مَن عَبدَ اللّه َ عَبّدَ اللّه ُ لَهُ كُلَّ شَيءٍ .
هر كه خدا را بندگى كند خداوند همه اشياء را بنده او گرداند.          امام حسن سلام الله علیه

   حسن بن علی نخستین فرزند امام علی(ع) و فاطمه(س) و نخستین نوه پیامبر(ص) است. بنابر گزارش‌های تاریخی، نام «حسن» را پیامبر(ص) برای او برگزید و او را بسیار دوست داشت. او هفت سال از عمر خود را با پیامبر(ص) همراه بود و در بیعت رضوان و ماجرای مباهله با مسیحیان نجران حضور داشت.
حسن بن علی در ۲۱ رمضان سال ۴۰ قمری، و پس از شهادت امام علی(ع)، به امامت رسید و در همان روز، بیش از چهل هزار نفر با او برای خلافت بیعت کردند.

او پس از ماجرای صلح در سال ۴۱ قمری، به مدینه بازگشت و تا پایان عمر در آنجا ماند. او در مدینه مرجعیت علمی را بر عهده داشت و بنابر برخی گزارش‌ها از جایگاه اجتماعی بالایی برخوردار بود.

وقتی معاویه تصمیم گرفت برای ولایتعهدی پسرش یزید بیعت بگیرد، صد هزار درهم برای جَعده همسر امام حسن(ع) فرستاد تا امام را مسموم کند. گفته‌اند حسن بن علی(ع) ۴۰ روز پس از مسموم شدن به شهادت رسید. بنابر نقلی، او وصیت کرده بود کنار قبر پیامبر(ص) دفن شود ولی مروان بن حکم و عده‌ای از بنی‌امیه مانع این کار شدند. پیکر او در قبرستان بقیع به خاک سپرده شد.                                           

اینجانب فرارسیدن سالروز شهادت پیشوای شیعیان جهان، حضرت  امام حسن مجتبی  (ع) را به همه شیعیان و دوست داران حریم امامت و ولایت بالاخص خانواده بزرگ شیلات استان مازندران ، تسلیت عرض نموده و از خداوند منان، آرزوی بهره مندی هر چه بیشتر از روایات و احادیث پندآموز آن امام همام که در دوران کوتاه و پر برکت عمر خویش به جای نهادند را دارم.

         قاسم کریم زاده
مدیرکل شیلات استان مازندران

پیوست: دانلود
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار