سال 1403: جهش تولید با مشارکت مردم

English امروز: پنجشنبه 29 شهریور 1403

پیام تسلیت مدیرکل شیلات استان مازندران به مناسبت شهادت امام حسن عسگری (ع)

تاریخ: 15:42:10 1403/06/21 بازدید: 36
پیام تسلیت مدیرکل شیلات استان مازندران به مناسبت شهادت امام حسن عسگری  (ع)

دکتر قاسم کریم زاده مدیر کل شیلات استان مازندران با صدور پیامی سالروز شهادت امام حسن عسگری علیه السلام، را تسلیت گفت :

به گزارش روابط عمومی شیلات استان مازندران، متن پیام بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
قالَ الإمامُ الْحَسَنِ الْعَسْکَری – علیه السلام – : لَیْسَتِ الْعِبادَهُ کَثْرَهُ الصّیامِ وَالصَّلاهِ، وَ إنَّمَا الْعِبادَهُ کَثْرَهُ التَّفَکُّرِ فی أمْرِ اللهِ.
امام حسن عسکری – علیه السلام – فرمود: عبادت در زیاد انجام دادن نماز و روزه نیست، بلکه عبادت با تفکّر و اندیشه در قدرت بی منتهای خداوند در امور مختلف می باشد

امام حسن عسکری (ع) یازدهمین امام شیعیان است که در سال 232هجری در مدینه به دنیا آمد. نام پدر ایشان، امام هادی(ع) و نام مادر او حدیث ( سوسن، سلیل است که در منابع مختلف اسامی متفاوتی ذکر شده است) می باشد. 
مشهورترین لقب او، عسکری است که اشاره به اقامت اجباری اش در سامرا دارد. امام حسن عسکری(ع) در سامرا تحت مراقبت حکومت قرار داشت و برای فعالیت های خود با محدودیت روبه رو بود. ایشان از طریق نامه با مسلمانان ارتباط داشت و عثمان بن سعید، نخستین نایب خاص امام زمان(عج)، از نمایندگان خاص وی نیز به شمار می رفت.
امام حسن عسکری(ع) در 8 ربیع الاول سال 260ق، در 29 سالگی در سامرا به شهادت رسید و در کنار پدر خود دفن شد. مدفن آن دو به حرم عسکریین مشهور است که از زیارتگاه های شیعیان در عراق محسوب می شود
   اینجانب فرارسیدن سالروز شهادت پیشوای شیعیان جهان، حضرت  امام حسن مجتبی  (ع) را به همه شیعیان و دوست داران حریم امامت و ولایت بالاخص خانواده بزرگ شیلات استان مازندران ، تسلیت عرض نموده و از خداوند منان، آرزوی بهره مندی هر چه بیشتر از روایات و احادیث پندآموز آن امام همام که در دوران کوتاه و پر برکت عمر خویش به جای نهادند را دارم.

         قاسم کریم زاده
مدیرکل شیلات استان مازندران

پیوست: دانلود
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار