سال 1403: جهش تولید با مشارکت مردم

English امروز: چهارشنبه 25 مهر 1403

مهندس حسینی معاون وزیر ورییس سازمان شیلات در آیین جشن ملی آغاز فصل صید ماهیان استخوانی درجویبار اعلام کرد: تولید آبزیان در کشور از مرز یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن عبور کرد

تاریخ: 16:10:52 1403/07/19 بازدید: 94
مهندس حسینی معاون وزیر ورییس سازمان شیلات در آیین جشن ملی آغاز فصل صید ماهیان استخوانی درجویبار اعلام کرد: تولید آبزیان در کشور از مرز یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن عبور کرد

به گزارش روابط عمومی شیلات استان مازندران، صبح امروز پنجشنبه ۱۹ مهرماه ۱۴۰۳ آئین فصل صید ماهیان استخوانی در استان مازندران با حضور دکتر نوری استاندار، دکتر خیریانپور  معاون هماهنگی اموراقتصادی و گردشگری استاندار،  نمایندگان  مردم شهرستان جویبار درمجلس شورای اسلامی ، فرماندار ، دکتر مومنی رییس سازمان جهاد استان  در محل شرکت تعاونی صیادی پره آزادی لاریم برگزار شد مهندس حسینی معاون وزیر و رئيس سازمان شیلات ایران با بیان این که در راستای افزایش امنیت غذایی تولید محصولات آبزی روند افزایشی دارد، گفت: در شرایط فعلی تولید آبزیان در کشور به یک میلیون و ۴۱۸ هزار تن رسیده است.

وی در ادامه  اظهار کرد: از این میزان تولید ۶۴۰ هزار تن آبزی پروری و ۷۷۷ هزار تن در بخش صید و صیادی تولید شد.
وی گفت: تحقق برنامه های هفتم توسعه یکی از میثاق های جدی دولت است که تولید ۱.۸ میلیون تنی آبزیان از اولویت های این برنامه است.

این مقام مسوول با بیان این مطلب که در تحقق برنامه های امنیت غذایی کشور شیلات از جایگاه مهمی برخوردار است، اظهار کرد: بر اساس برنامه ۱۰ ساله تولید آبزی پروری در کشور باید به ۲.۶ میلیون تن برسد.
رییس سازمان شیلات ایران  گفت: در شرایط فعلی و با استفاده از فناوری های نوین در همه شرایط اقلیمی در آب بسیار شور و یا کم شور شرایط تولید آبزی پروری فراهم شد که این امر سرانه تولید را افزایش می دهد.
مهندس حسینی با اشاره به این که جهش تولید آبزی پروری در مازندران از جایگاه ممتازی برخوردار است، اظهار کرد: با حمایت از بخش خصوصی این جهش ها تداوم خواهد داشت.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم همه برنامه های کوتاه و بلند مدت شیلات را در کشور اجرایی کنیم باید با همدلی و اتفاق نظر کارها را پیش ببریم.

این مقام مسوول تصریح کرد: حمایت از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در صنعت آبزی پروری در افزایش تولید و امنیت غذایی کشور بسیار اثر بخش است.

پیوست: دانلود
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار