سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403

رستمی مدیرکل شیلات مازندران خبر داد : " بازگشایی دومین حوضچه تکثیر طبیعی بچه ماهی سفید درشهرستان فریدونکنار"

تاریخ: 10:53:39 1396/03/18 بازدید: 725
   رستمی مدیرکل شیلات مازندران خبر داد : " بازگشایی دومین حوضچه تکثیر طبیعی بچه ماهی سفید درشهرستان فریدونکنار"

به گزارش روابط عمومی شیلات مازندران ؛  مراسم رهاسازی بچه ماهی سفید با حضور دکتررستمی مدیرکل شیلات ، فرماندار شهرستان فریدونکنار ، امام جمعه شهرستان ، اعضای شورای شهر و با مشارکت شرکت های پره منطقه و سایر مسئولین ادارات درشهرستان فریدونکنار برگزارگردید .

رستمی مدیرکل شیلات مازندران گفت : دراین پروژه از تعداد 560 قطعه مولد ماهی سفید نرو ماده استفاده شده که ازاین تعداد 380 قطعه مولد ماده بوده که بچه ماهیان  با اوزان تقریبی 1 تا 2 گرم تولید و با بازگشایی دهانه منتهی به دریا رهاسازی شده است .

رستمی تصریح کرد : دراین پروژه صیادان 3 تعاونی پره انقلاب ، امام رضا و شاهد شهرستان فریدونکنار بصورت داوطلبانه مشارکت داشتند که این طرح به مدت حدود سه ماه اجراشده است .

وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از اجرای موفق این پروژه درامر تکثیر طبیعی ماهیان استخوانی گفت :  امید است درسال های آینده  با مشارکت بیشتر جامعه صیادی  و تأمین اعتبارات ملی و استانی نسبت به احیاء تکثیر طبیعی وبازسازی ذخایر گام های مهم و موثری برداشت . حسن اسحاقی رئیس اداره شیلات بابلسر و فریدونکناردر حاشیه آغاز رهاسازی بچه ماهیان تولید شده در پروژه تکثیر طبیعی ماهیان استخوانی استخر فریدونکنار گفت : طرح تکثیر ماهیان استخوانی و مولدگیری از ۲۴ اسفند ۹۵ آغاز و در اواخر اسفند حوضچه‌ها کامل شد.
 
وی با اشاره به اینکه ۱۰ فروردین مولدگیری از پره‌ها آغاز و حدود  560 ماهی ماده و نر رهاسازی شد، تصریح کرد: در تاریخ ۲۲ فروردین ۹۶ نخستین لارو ماهی‌ها مشاهده شد و امروز یکی از روش‌های مهم اقتصاد مقاومتی به درستی به پایان رسید و در حال حاضر رهاسازی را انجام دادیم.
 
رئیس اداره شیلات بابلسر و فریدونکناردرادامه افزود:  رودخانه رحم تولید ماهی در دریا است و از آنجایی که تمامی ماهی‌ها برای تخم‌ریزی به رودخانه‌ها می‌آیند در استان رودخانه‌ هایی هستند که با شیل گذاری ماهی تکثیر می‌کنندوی این طرح را پایلوت دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم که در شرکت‌های پره تولید و تکثیر بچه ماهی را هم به شکل مصنوعی و نیز طبیعی در سال‌های آینده عملیاتی کنیماسحاقی  افزود: رودخانه فریدونکنار به دلیل پایین دست بودن و وردی آب آن با مشکل فراوانی رو به رو است و اگر از نظر زیست محیطی حفاظت شود، در این حالت برای تولید ماهی کارآمد خواهد بود.

 

پیوست: دانلود
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار