سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: سه شنبه 18 اردیبهشت 1403

بازدید مدیرکل شیلات مازندران از وضعیت صید کیلکا ماهیان در بندر صیادی بابلسر

تاریخ: 08:49:43 1402/04/06 بازدید: 132
بازدید مدیرکل شیلات مازندران از وضعیت صید کیلکا ماهیان در بندر صیادی بابلسر

به گزارش روابط عمومي شیلات مازندران، قاسم کریم زاده مدیرکل شیلات مازندران صبح امروز سه‌شنبه ۶ تیرماه با حضور در بندر صیادی بابلسر از روند پهلو گیری و وضعیت صید کیلکا ماهیان شناورهای صیادی،  که پس از صید شبانه این گونه ارزشمند به اسکله صیادی برگشتند ، بازدید و با ناخدایان و ملوانان شناورها درخصوص وضعیت صیدو صیادی و تردد شناورها به گفتگو پرداخت.

کریم زاده پس از بازدید گفت:  درسطح استان مازندران دوبندر صیادی بابلسر و امیر آباد بهشهر وجود دارد که ۴۴ فروند شناور صیادی باجمعیتی بیش از ۴۰۰ نفر از طریق صید کیلکا ماهیان در دریا امرار معاش می نمایند.

وی وضعیت صید روزهای آغازین سال جاری را مطلوب و رضایت بخش جامعه صیادی دانست و افزود:
درسال گذشته بیش از ۱۴ هزار تن ماهیان کیلکا دراستان صید شد که ترکیب گونه های صید در سبد صیادان  ۹۶٪ کیلکای معمولی، ۳٪ آنچوی و ۱٪ چشم درشت ، که ارزش اقتصادی این میزان صید حدود ۱۹۰ میلیارد تومان بوده است.


مدیرکل شیلات مازندران در ادامه اظهار نمود: بخشی از این ماهیان صید شده به مصرف انسانی و مابقی به منظور تبدیل به خوراک آبزیان تحویل صنایع و کارخانجات می شود.

کریم زاده در پایان به موضوع پیگیریهای ملی و استانی اداره کل شیلات مازندران در جهت رفع مشکل تردد و لایروبی رودخانه بابلرود تصریح نمود: با پیگیریهای متعدد و برگزاری جلسات در سطح ملی و استاني اعتبارات خوبی برای لایروبی مصب و دهانه ورودی به بندر صیادی بابلسر پیش بینی شده است.

پیوست: دانلود
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار