سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

مدیرکل شیلات مازندران خبرداد: تولید بیش از ۷ هزار میلیارد تومان انواع آبزیان در مازندران

تاریخ: 20:13:14 1402/11/18 بازدید: 88
مدیرکل شیلات مازندران خبرداد: تولید بیش از ۷ هزار میلیارد تومان انواع آبزیان در مازندران

به گزارش روابط عمومي شیلات استان مازندران مدیرکل شیلات مازندران ظهر امروز در حاشیه افتتاح پروژه پرورش ماهیان خاویاری در روستای انجیل نسام شهرستان میاندرود گفت : بیش از ۷ هزار میلیارد تومان انواع آبزیان سالیانه در مازندران تولید و روانه بازار می‌شود.

 

 مدیرکل شیلات مازندران به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی استان از لحاظ تامین پروتئین مورد نیاز جامعه، اشتغالزایی و درآمد اشاره کرد و گفت: در مازندران حدود ۳ هزار و ۸۰۰ واحد آبزی پروری با اشتغال‌زایی حدود ۸ هزار نفر به صورت مستقیم فعالیت شیلاتی دارند

کریم زاده افزود: سالانه حدود ۹۵ هزار تن انواع آبزیان با ارزش اقتصادی حدود ۷ تا ۸ هزار میلیارد تومان تولید و به بازار عرضه می‌شود.

او، توجه به تولید آبزیان صادرات محور را یکی از سیاست‌های شیلات استان برشمرد و گفت: طرح پرورش ماهی در قفس‌های دریایی با رویکرد تولید محصول شیلاتی اقتصاد دریامحور یکی از طرح‌های مصوب اقتصاد مقاومتی در استان است.

کریم زاده با بیان اینکه اولویت شیلات استان حمایت از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران صنعت شیلاتی است افزود: هم اکنون ۳۹ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری با اشتغالزایی ۳۵۰ نفر در استان فعال است.

مدیرکل شیلات مازندران ادامه داد: سالانه حدود ۲ هزار و ۳۰۰ تن ماهی خاویاری و بیش از ۸ تن خاویار از این مزارع استحصال می‌شود.

 

 

پیوست: دانلود
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار