بمنظور ارتقاء سطح كاركرد مديران و تحقق اهداف عملياتي ، ايجاد تحرك و رقابت سالم و ارائه خدمات با كيفيت و اثر بخشي فعاليتها ،واحد ارزيابي عملكرد و پاسخگوئي به شكايات شیلات مازندران،عملکرد ادارات ستادی و شهرستانی و پايگاههاي حفاظت منابع آبزيان را براساس شاخص هاي اختصاصي و عمومي ( مديريت راهبردي – مديريت منابع انساني ، سلامت اداري –بهبود سيستم ها و روش ها و مشتري مداري ) با 22 معیار مورد ارزيابي قرار داد كه براساس ارزيابي به عمل آمده،ادارات ستادی و پایگاههای حفاظت منابع آبزيان برتر به شرح ذيل انتخاب شدند .
اسامي ادارات و پايگاههاي برتر :
1- اداره توسعه ماهيان آب شيرين در بخش معاونت آبزي پروري
2- اداره امور مالي در بخش معاونت برنامه ريزي و توسعه منابع
3- اداره امور صيادان در بخش معاونت صيد وبنادر ماهيگيري
4- اداره هماهنگي و امور شهرستانها در بخش حوزه مديريت
5- اداره شيلات شهرستان نوشهر و چالوس رتبه اول شهرستاني وشيلات تنكابن رتبه دوم
6- پايگاه حفاظت منابع آبزيان ساري رتبه اول و پايگاه نور و محمود آباد رتبه دوم
محمد ذبيح اله حسين نژاد مسئول بازرسي و ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات هدف از انجام اين كار را در كنار تشويق واحدهاو كاركنان، ايجاد شرايط و زمينه لازم جهت ارائه خدمات مطلوب تر به مشتري بر شمرد و افزود : استمرار اين ارزيابي مي تواند ضمن بالا بردن كيفيت انجام امور ، اين اداره كل را در دستيابي به اهدافش كه همانا ارائه خدمات باکیفیت و مطلوب به مشتري است یاری رساند.